Fordist employment model

Fordist employment model
- фордистская модель занятости

Тезаурус терминологии гендерных исследований. — М.: Восток-Запад: Женские Инновационные Проекты. . 2003.

Игры ⚽ Поможем решить контрольную работу

Смотреть что такое "Fordist employment model" в других словарях:

  • post-Fordist employment — model постфордистская модель занятости …   Термины гендерных исследований

  • Постфордистская модель — занятости сменила в начале 1980 х гг. фордистскую модель и характеризовалась сокращением постоянной занятости в пользу нестабильной занятости и гибких режимов труда. В отличие от фордизма, наиболее характерной чертой постфордистской эры является… …   Термины гендерных исследований

  • Фордистская модель — занятости предполагает, что в обмен на пожизненный труд мужчины кормильца, материально обеспечивающего жену и детей, женщина будет выполнять работу по дому и ухаживать за всеми членами семьи. Эта модель занятости глубоко укоренена в патриархатной …   Термины гендерных исследований

  • organized labour — Introduction also called  trade unionism,        association and activities of workers in a trade or industry for the purpose of obtaining or assuring improvements in working conditions through their collective action. Great Britain (United… …   Universalium

  • United Kingdom — a kingdom in NW Europe, consisting of Great Britain and Northern Ireland: formerly comprising Great Britain and Ireland 1801 1922. 58,610,182; 94,242 sq. mi. (244,100 sq. km). Cap.: London. Abbr.: U.K. Official name, United Kingdom of Great… …   Universalium

  • Fordism — Fordism, named after Henry Ford, refers to various social theories. It has varying, albeit related, meanings in different fields, and for marxist and non marxist scholars.Fordism in the United StatesIn the United States, Fordism is the economic… …   Wikipedia

  • Henry Ford — This article is about the American industrialist. For other uses, see Henry Ford (disambiguation). Henry Ford …   Wikipedia

  • advertising, influence of —    Advertising is used for a variety of purposes: to attempt to persuade consumers to buy goods, change the image of a commodity or service, induce brand loyalty, encourage retailers to stock particular products, sell political ideas, or keep… …   Encyclopedia of contemporary British culture


Поделиться ссылкой на выделенное

Прямая ссылка:
Нажмите правой клавишей мыши и выберите «Копировать ссылку»